Goed, lekker en voordelig bier – het succes voor uw onderneming
Het beste bier behoeft geen naam.
Onderzoek heeft uitgewezen dat binnen het uitgaansleven, de consumenten een bepaald café of ander uitgaansgelegenheid niet bezoeken om het biermerk.
Het biermerk dat gevoerd wordt neemt duidelijk een onderliggende plaats in.
Waar hechten consumenten dan wel waarde aan, alvorens zij een stamkroeg of vaste uitgaansgelegenheid kiezen?
Op de eerste plaats; veiligheid.
Op de tweede plaats; gezelligheid.
Op de derde plaats, prijs/kwaliteitsverhouding.
Pas op de zevende plaats speelt het biermerk een rol.
Stadsbier is dus een uitstekend alternatief om de prijs/kwaliteitsverhouding aan te sterken.
Verkoop het Stadsbier eventueel onder uw eigen merknaam, daar wordt u geheel vrij in gelaten.
Stadsbier, door de geschiedenis heen
In de middeleeuwen was het erg slecht gesteld met hygiëne. Riolering en toiletten waren er niet, afval werd op straat gedumpt en beekjes en rivieren dienden als riool. De meeste huizen hadden geen stromend water en de mensen waren zich ook niet bewust van hygiëne, waardoor men zich maar weinig waste. Door deze slechte hygiënische omstandigheden was het water vaak erg vervuild. Dat zorgde regelmatig voor ziekten en epidemieën, waardoor veel mensen dood gingen. Men werd in de middeleeuwen dan ook vaak niet ouder dan 40 jaar.
Om te voorkomen dat men ziek werd van vervuild water, dronk men vaak bier of wijn (wijn afhankelijk van de streek). Het water dat gebruikt werd om bier of wijn van te maken werd altijd gekookt, waardoor het veel minder vervuild was dan het gewone water.
Dit bier werd stadsbier genoemd, wat alleen gebrouwen mocht worden door steden met stadsrechten.
Omdat bier diende als vervanger voor water, dronk men het veel, soms meer dan 300 liter per jaar (tegenwoordig is dat nog geen 80 liter). Het was weliswaar bier met weinig alcohol zodat zelfs jonge kinderen al bier dronken .
Het traditionele stadsbier heeft plaats gemaakt voor een bier dat voldoet aan de kwaliteitseisen van nu: Stadsbier anno 2013.
De smaak is voortreffelijk, nodigt uit tot consumptie en is van toegevoegde waarde in bierland.